Umowa z Santander Leasing umożliwia udostępnienie klientom firmy leasingowej platformy LiveBank w modelu SaaS. Platforma LiveBank to cyfrowe narzędzie do zarządzania sprawami klientów, które umożliwia zdalne komunikowanie się z nimi. Dzięki LiveBank klienci Santander Leasing mogą w dowolnym momencie nawiązać połączenie czatowe z konsultantem firmy. Platforma oferuje również możliwość współdzielenia dokumentów i przeglądania historii rozmów, co ułatwia współpracę i wzmacnia relacje z klientami. Umowa ma dla spółki i Grupy Ailleron strategiczne znaczenie. Jest to pierwsze wdrożenie LiveBank dla instytucji leasingowej, co stanowi innowację w tym sektorze.
Stroną umowy jest również Operator Chmury Krajowej sp. z o.o. której zadaniem będzie świadczenie usługi chmurowej oraz wsparcie w zakresie zapewnienia zgodności wykorzystywanych usług chmurowych z wymogami prawa oraz regulacjami branżowymi, w szczególności tzw. komunikatu chmurowego UKNF.
W ramach naszych zadań, przygotowaliśmy wzór umowy na udostępnienie LiveBank Cloud w modelu SaaS uwzględniający rolę OChK oraz spełniający wymogi regulacyjne sektora finansowego. Wspieraliśmy także od strony prawnej negocjowanie umowy.
Głównym wyzwaniem było wypracowanie kompromisu w ramach wielostronnej umowy, przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów regulacyjnych sektora finansowego ale także zabezpieczeniu interesów naszego Klienta, Ailleron – wskazuje zaangażowana w proces negocjacji radca prawny i ekspert ds. FinTech w kancelarii KWKR Gabriela Kocurek. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć Ailleron przy przygotowaniu i negocjowaniu tej kluczowej dla spółki umowy. Życzymy Ailleron, Santander Leasing i OChK dobrej i długiej współpracy – dodaje.